Потягом до Євросоюзу ближче

Потягом до Євросоюзу ближче

До 1994 року через український Хирів курсував швидкий поїзд «Варшава-Заґуж» та польський приміський дизель-потяг «Перемишль - Устрики». Якщо швидкий поїзд «зупинився» з певних причин, то устрицький курсував до 2010-го. І теж «зупинився». На засіданні українсько-польської міжурядової координаційної ради з питань міжрегіонального співробітництва у Жешуві (Польща), українська сторона внесла пропозицію щодо відновлення залізничного сполучення “Хирів - Заґуж” та “Нижанковичі - Перемишль” із занесенням відповідного запису до Протоколу.

НА МОЮ думку, відновлення залізничних сполучень підвищить інвестиційну привабливість прикордонних територій Львівщини, зокрема Старосамбірського району. Водночас така дія з боку України корелюється з нашими зобов’язаннями у сфері модернізації залізничного транспорту відповідно до Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС, що сприятиме європейській інтеграції України.

Мені приємно, що надважлива ініціатива з відновлення залізничних сполучень “Хирів-Заґуж” та “Нижанковичі-Перемишль”, над реалізацією якою наша команда та зацікавлена громадськість працює вже понад 2 роки, знайшла підтримку влади Львівщини. Свого часу я як народний депутат ініціював ряд «круглих столів» та нарад за участі представників української та польської влади, операторів залізничної інфраструктури та експертного середовища задля того, аби опрацювати технічні та юридичні аспекти відновлення сполучення “Хирів-Заґуж” та “Нижанковичі-Перемишль”. Наші рекомендації спрямували на адресу Укрзалізниці. Вдячний за підтримку нардепу Оксані Юринець як голові підкомітету з транскордонного співробітництва, Львівській облдержадміністрації, яка відгукнулася на мою пропозицію напрацювати відповідний проект. Важливо, що проекти можуть претендувати на першочергове фінансування, в тому числі міжнародними донорами. Хотілося б відзначити важливу роль профільних міністерств. У відповідь на моє звернення, проекти були включені одним із пунктів порядку денного на консультаціях у Варшаві влітку минулого року, знайшли своє відображення у Заяві, підписаній за результатами зустрічі на рівні міністерств двох країн 5 грудня. Минулого тижня українсько-польська Міжурядова координаційна рада з питань міжрегіонального співробітництва, в якій я брав участь, підтримала якнайшвидший запуск залізничних сполучень “Хирів-Заґуж” та “Нижанковичі-Перемишль” із занесенням відповідного запису у Протокол засідання. Ініціатива була б неможлива без участі громадських організацій лінія 102 пл та лінія 102 уа, які реанімували увагу до цього проекту та протягом 3 років проводять акції на підтримку відновлення сполучень. Сподіваюся, що зацікавленість голови Комітету транспорту Ярослава Дубневича дозволить якнайшвидше відновити рух на цих ділянках.

Отримувачами вигод від реалізації проекту будуть не тільки 78 тисяч мешканців Старосамбірського району, а й жителі наближених населених пунктів інших районів Львівської області. Актуальність теми визначається ситуацією, яка складається на кордонах між Україною та Польщею. Про черги на автомобільних пунктах пропуску відомо усім, а з 5 залізничних пунктів пропуску, які реально існують, діють лише 2. Автомобільні пункти пропуску перевантажені, створюють негативний вплив на екологічну ситуацію і знижують інвестиційну привабливість  регіону.

Відновлення сполучень, про які ведемо мову, мають низку важливих переваг. Маю на увазі, що напрямок від Перемишля через Хирів та Самбір - найкоротший шлях від Польщі до Закарпаття (в обхід перевантаженого Львова). Наступне: Перемишль буде з’єднаний найкоротшим шляхом з курортами Трускавця, Моршина, Східниці та іншими карпатськими відпочинково-лікувальними структурами. І навпаки, Львів у найближчий та найзручніший спосіб буде з’єднаний з курортними містами Польщі: Устриками Долішніми та Бещадами.

Андрій ЛОПУШАНСЬКИЙ. Народний депутат України.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити