Що робити з «фейками», які створені для того, щоб обливати когось брудом?

Що робити з «фейками», які створені для того, щоб обливати когось брудом?

Тема соціальних мереж нині набуває неабиякого звучання. Стала по суті справи новим засобом масової інформації. Чи правильно ми користуємося ФБ? Чи не зловживаємо? Яку він виробляє психологію у людини? Про все це та інше - з вчителем інформатики Хирівської школи Миколою Нанівським.

-Миколо, я задам тупе запитання, але хочу розумної відповіді. Навіщо взагалі створені соціальні мережі?

-Для того, щоб громада могла побудувати громадянське суспільство. Це один з інструментів для цієї мети. Тобто, люди, спілкуючись у мережах, повинні обмінюватися, думками, практичним досвідом, свіжими новинами, навіть можна пропонувати свої послуги. Ідея загалом добра.

-Чи не здається тобі, що соціальні мережі знівелювали персональні зустрічі, тісне спілкування поміж людьми. Зрештою, мабуть, помітив, що тепер і в гості навіть близькі родичі не дуже ходять.

-Люди у соціальних мережах видають інколи бажане за дійсне - таку собі картинку. А щодо живого спілкування, то його справді поменшало. І це печально. Свого часу, ще до карантину, я б назвав перебування молоді у соціальних мережах катастрофою. Зараз, коли більшість дітей сидить по хатах, то мережі стали для них своєрідним місточком дружби -такий собі парадокс… Але і цей місточок їм набридає, хочуть на вулицю, в парки, на річку, до друзів…

-Миколо, чи вміють наші люди користуватися ідеєю створення соціальних мереж?

-ФБ навчив людей на емоціях сприймати будь-яку інформацію і брати її за чисту монету. Більше того, люди навіть навчилися неаргументовано доводити або свою правоту, або неправоту. Я б хотів бачити у соціальних мережах не пафосність, не показуху, а реальний стан справ і спілкування розумних людей на задану тему і з викристалізованими висновками, ідеями.

-Свого часу мене вчили бути журналістом, подавати інформацію правдиво, перевірно і в принципі, впливати на читача та, що найголовніше - відповідати за написане. На цю науку у мене пішло п’ять років… Нині писати уміють усі і соціальні мережі стали для них своєрідною газетою, у якій можна писати про все на світі, обливати брудом інших і їм за це нічого не є… Мережі стали своєрідним «зливним бачком» . до слова, у Самборі того бруду чомусь найбільше. Інші міста якісь спокійніші… Як тут бути?

-Якщо дискусії ведуть у багатотисячних групах, то адміністратори і модератори, яких знають, як реальних людей і в обличчя, повинні слідкувати за образами, неправдивими повідомленнями та видаляти… Якщо вони не реагують на скарги реальних користувачів, значить адміни автоматично стають співавторами.

-Ти сам знаєш, що в соціальних мережах нині дуже багато фейків, які власне й створені для того, щоб обливати когось брудом. Як з ними боротися? Скажи як людина компетентна у справах інформаційних технологій.

-Скажу про два моменти. Найпростіше їх просто блокувати - є така функція у соціальних мережах. Не хочете - не блокуйте. Хоча, якщо ви їх не блокуєте, значить хочете їх читати. Друге. Звернутися у відповідні служби, які мають для цього необхідні технічні засоби, і дізнатися у них, кому насправді належить ця чи інші сторінки. Вам скажуть, звідки «родом» «ботоферма».

-Уточни, які це відповідні служби?

-Слуба Безпеки України, кіберполіція. Мені взагалі здається, що ці структури мають самі реагувати на окремі випади, якщо вони стосуються, наприклад, посадових осіб. Можна піти і іншим шляхом - поскаржитися адміністрації ФБ і тоді вона блокує або користувача, або фейкову сторінку, яку просто можуть видалити.

-Скажи, будь ласка, чи можна нині виграти вибори, користуючись чи фейковими чи власними повідомленнями у соціальних мережах?

-П’ять років тому, коли заблокували російські «Однокласники» та «В Контакті», то можна було набрати собі додаткові бали до рейтингу. Тепер же і старші, і молодші перебралися у Фейсбук. І власне люди чомусь почали брати інформацію у ФБ як істину і їй довіряти. Хоча це далеко не завжди так. Час міняється, люди починають вчитися відрізняти зерно від полови. І тому виграти вибори соціальними мережами складно. Плюс до того - набагато дорожче, бо за політичну рекламу, просування офіційних публічних сторінок треба платити немалі гроші.

Роман ІВАНЧУК.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Teen Whore Undressing Webcam Peril For The Golden Wonder Cute Busty Ebony Squirts And Twerks Mean Mistress Sph Comparison Gym Teacher Fucks Student Storking My Big Black Dick