Дамбу, яка рятуватиме Самбір від паводків, народу показали на картинці

SambirWZ
213

Дамбу, яка рятуватиме Самбір від паводків, народу показали на картинці

Як тільки паводок, ми вкотре б’ємо на сполох, опасаючись, що некеровані води Дністра ще дужче точитимуть берег у бік Набережної. Місцевим обивателям уже «відкусив» трохи городів, а неподалік уже й електроопори з острахом дивляться на річку…

Така ситуація зберігається уже багато років поспіль, а тому кожного разу влада обіцяла щось та зробити. Був час, що навіть комунальне підприємство «Об’єднане» брало на себе мужність вирівняти русло річки, але справа вийшла на значно серйозніший рівень… Минулого тижня в ратуші були громадські слухання, на яких громаді представили проєкт будівництва дамби. Наша газета на такі малолюдні заходи, як правило, не ходить, але тут серйозне екологічно-господарське питання, викликане тим, що Ралівка після паводку зразка 2008 року хоч якось себе захистила, а Самбір і досі потерпає. Проєкт презентував розробник Володимир Цісінський, який «на хлопський розум», за що ми йому вдячні, пояснив, як і що воно буде. Дамба розпочинатиметься відразу біля ралівського моста, потім попри «липки» піде до підвісного моста на Задністря, а відтак – повз огорожу десятого садочка, колишнього вантажного парку і аж до РЕМу на вулиці Братів Бережницьких, звідти повз нові котеджі з виходом на вулицю Коновальця приблизно за метрів 300 від водоканалу. Будівництво об’єкту розраховане на багато років, зрештою, можете самі собі уявити, скільки то треба сил, часу і коштів, аби вивершити таку справу. Навіть не знаємо, як ліпше змалювати вам цю будову, якщо в основі дамба мусить мати в ширині 25 метрів, а вверх здійматися на 8 метрів. Більше того, по тій же дамбі має йти чоториполосна дорога. Ми не зовсім розуміли, навіщо на дамбі дорога, але пояснили, що то тепер нові євростандарти. Але якщо ви уже уявляєте, як дамба-дорога буде йти, то доповніть уяву і тим, що така об’їзна дорога має пересікти вулицю Івана Франка поблизу ралівського моста в бік колії, повз нафторозвідку, на Клинівку з виходом чи то на податкову, чи то на «смольну базу». Таким чином Самбір здобуває нову об’їзну дорогу. Якщо ця мрія влади таки стане реальністю, то хто тоді буде пильнувати за ремонтами нинішньої об’їзної вул. Коновальця? У принципі, усе, що ми вам сказали про майбутню дамбу, то лише проєкт. Навмисне не писали про вартість об’єкта, бо та, яка може і є нині, завтра знеціниться. Зрештою, в Україні щось прогнозувати дуже непросто. Як і про терміни новосілля помовчимо. Давайте будемо тішитися лише тим, що хоч якийсь початок справі дали. Поруч з тим, мусимо зазначити, що з усіх об’єктів, які розпочинала нинішня влада, цей має бути найбільш масштабним та перспективним. Бо і від Дністра будемо  рятуватися, і облаштуємо об’їзд центральної частини Самбора.

 

Роман ПОГОНИЧ.

Вас це може зацікавити