З усіх європейських міст, якими повезуть вітряки у Стрільбичі, лише Самбору дають півмільйона

SambirWZ
30

З усіх європейських міст, якими повезуть вітряки у Стрільбичі, лише Самбору дають півмільйона

У нас, як у Сервантеса: велет Дон Кіхот і його вірний пузатий друг Санчо Панса борються з вітряками

Вітряки, які мають перевозити через Самбір, – тема, що не втрачає актуальності здебільшого у політичних колах. Більшості місцевих обивателів, як нам здалося, байдуже як до вітряків, так і до багатьох інших речей. Але оскільки виникло немало запитань, ми вирішили поспілкуватися з Максимом Козицьким – керівником фірми “Еко-Оптіма, яка опікується вітряками на Старосамбірщині.

З того, що ми поміж людьми назбирали, і починаємо. Вітряки будуть їхати через Самбір орієнтовно з 20 травня  до 5 червня. Поїдуть порціями. Тобто, збирається на кордоні від двох до шести машин і “шнурочком” простують у Стрільбичі. Перевезення – складна річ. Машини їдуть повільно і з відповідним супроводом… На одну вісь, розповів пан Максим, припадає не надто велика вага, але через те, що у машин багато коліс, навантаження на дорожнє полотно, землю, а тим паче, будинки, які вздовж вулиць, невелике. Це він по-мудрому сказав, а простіше: вага машини така ж, як і середня вага одного середнього зерновоза, яких на трасах багато. Його підприємство не займається транспортуванням вітряків. Для цього винаймають найпотужнішу європейську фірму, яка тільки тим і заробляє на хліб, що перевозить по світу вітряки. Перед тим, як обрати напрям  через Самбір, фірма вирахувала і визначила шлях до сантиметра чи градуса і всі інші параметри. Будь-які об’їзні шляхи не підійшли. Маршрут вибирали іноземні спеціалісти і “Еко-Оптіма” не втручалася у затвердження.

Звідки везуть це господарство? За словами Максима Козицького, вітряки транспортують частинами з Іспанії, Німеччини і польського міста Гданськ. Шлях затверджений через цілу Європу,  але тільки у Самборі підприємство платить півмільйона гривень міському бюджету як компенсацію за тимчасові незручності.  500 тисяч гривень – благодійний внесок, яким громада може розпорядитися на власний розсуд. “Еко-Оптіма”, підкреслив пан Максим, не збирається іти на підкилимні домовленості і, розуміючи важливість співпраці з громадою та з метою використання цих коштів на благо міста, домовилися на сесії міської ради про підписання угоди. Договір готують юристи міської ради.  Максим Зіновійович авторитетно запевнив, що світлофори, клумби, деревця, дорожні кільця будуть відтворені одразу, як тільки проїде шість десятків машин. Так і відповів: ми за кілька днів демонтували, за кілька днів і відновимо.

Я розумію, що багатьом ця відповідь може не сподобатися, але у наших журналістів є тривалий досвід спілкування з “Еко-Оптімою” і, повірте, можемо бути упевнені у тому, що слово пана Козицького серйозніше навіть за угоду. Слово, надруковане у нашій газеті, додає більше гарантій. Немало сумнівів у місцевих мешканців викликають побоювання, чи витримає навантаження так званий львівський міст? Знову ж таки, європейські фахівці з перевезення вітроелектростанцій уже давно вирахували і потужність моста. Будемо сподіватися, все буде добре.

Тепер про політичну складову. Не хочеться про це, але в Самборі може бути політизований навіть вітер. Є відчуття того, що опоненти нинішньої влади зацікавлені не стільки у тому, щоб поставити електричний стовп на те саме місце “біля міліції”, де він був, скільки у тому, щоб насолити міському голові Юрію Гамару. Нам Юрій Петрович так само не подобається у багатьох місцях, але жоден, хто був би на його місці, – чи Тарас Тершовчин, чи Тарас Копиляк, чи будь-хто з майбутнього, не противилися б перевезенню вітряків. Їх однаково доставлять, але зважаючи на неперевершеність княжого Самбора з його королівськими амбіціями, нам дають 500 тисяч – єдиному містові Європи. Не нам судити, чи це добре, чи зле, чи багато, чи мало, але є те, що є… Можна, певна річ, бавитися у політичні амбіції, лякати людей, але вітряки – хоч і чужий бізнес, однак це енергетична безпека держави. Хочеться комусь це визнавати, чи ні – інше питання, але зупинити комплектуючі перед Самбором, не давши проїзду, ну геть неґонорово… Можна й прославитися на усю Україну. Світло, яке продукуватимуть у Стрільбичах, вливатиметься у єдину енергетичну систему України, і ці питання під контролем держави.

Роман ІВАНЧУК.

Коли публікація була готова до друку, стало відомо з не надто компетентних джерел, начебто залізничники хочуть оголосити міст аварійним і зняти зі себе будь-яку відповідальність, хоча стан моста фірма-перевізник так само оцінювала. Виникає інше запитання: чому міст, яким опікуються залізничники, досі аварійний – таким він не став в одну мить. “Фахівці” малюють для вітряків інший шлях, а обиватель, який під “псевдонімами” сидить у соціальних мережах, переймається темою: хто відновить після “орди” Самбір, якщо вантажівки поїдуть в обхід…

Вас це може зацікавити

Залишити комментар