П’ять років система не може визначитися з покаранням для винуватиці аварії, а про моральну шкоду пасажирці уже всі забули, крім… самої жертви
Років п’ять тому на трасі Львів-Самбір поблизу села Бабина сталася аварія з участю маршрутного автобуса Самбір-Калинів, за кермом якого була жінка. Як наслідок, залишилося кілька потерпілих пасажирів, серед яких – пані Леся, травми якої виявилися дуже складними. Найбільше потерпів хребет, перенесла кілька складних операцій, півроку мама двох дітей не піднімалася з ліжка. Потім тривалий шлях реабілітації та пошуків правди…
МИ ПИСАЛИ про пані Лесю та цю історію кілька років тому. Намагалися з’ясувати, хто і як має нести компенсацію збитків у такій ситуації? Тоді керівники автопідприємства доволі оптимістично розповідали нам проте, що у вартість квитка закладають страхову суму на випадок, коли щось із пасажиром станеться. Тобто, страховики у такій ситуації мали б проявити законне милосердя і компенсувати сім’ям потерпілих їхні збитки. Коли ми ще тоді про це писали, то чомусь були упевнені, що так воно і станеться, що страхова компанія компенсує жінці її витрати на лікування, а може й моральні збитки. Бо коли пасажир сідає у маршрутку, то автоматично стає під захист автоперевізника чи страховика… Яким же було наше здивування, коли пані Леся, як найбільше потерпіла у цій аварії, зателефонувала до редакції і попросила журналіста бути присутнім при розгляді справи. У суди ми, як правило, не ходимо, бо досвід показав, що присутність журналіста у судах аж ніяк не впливає на вердикт. Тому відмовляємося бути у ролі того, хто Феміду лякає.
Після того, як суд укотре перенесли з початку січня аж на 6 лютого, пані Леся знову звернулася до нас. Виявляється, слухають не її моральні чи матеріальні збитки, а щойно вивчають аварію, і судять жінку-водійку маршрутки, з вини якої, як ми розуміємо, сталася біда. Коли перепитали у пані Лесі, що з цього приводу каже страхова компанія, то з’ясувалося, що нічого не каже, навіть на суд не приходить. За скромними підрахунками (не знаємо, чи входить сюди інфляція), збитки родини пані Лесі вона оцінює у 50 тисяч гривень, хоча що таке 50 тисяч після страждань?
Ми пишемо про це не лише для того, щоб вчинився поголос, а з іншої причини – проста людина, пасажир, аж ніяк не можуть себе захистити у нашій державі. Уже мовчу про якісь компенсації, але щоб на такі довгі роки розтягнути справу з приводу аварії, ну, знаєте, це уже повний бардак. Шкода пані Лесі, яка залишилася зі своїми проблемами сам на сам, але дуже хочеться, щоб її пошкодували ті, від кого залежить справа. А керівникам АТП, які беруть на себе відповідальність за безпеку пасажирів, вартувало б потурбувати згадувану страхову компанію, якщо вона взагалі існує.
Роман ІВАНЧУК.