Результати ЗНО – думки наших читачів

SambirWZ
25

Результати ЗНО – думки наших читачів

В одному з попередніх спецвипусків ми опублікували рейтинги наших шкіл за результатами ЗНО. Результати невтішні – два наші райони по суті плентаються у хвості і це дало нам нагоду поговорили про якість вчительської праці. Заразом запросили до дискусії. І почалося…

Чи не соромно вчителям?

ОСОБЛИВО сільським, за свої високі зарплати перед дітьми, батьками, суспільством і бажанням отримувати ще більше. Учитель працює приблизно 180 днів. Де ще так можна надурняка заробляти? І це не ті педагоги, які віддавали душу дітям, які працювали після уроків і безоплатно, проводили вечори відпочинку, вели гурткову роботу. Запитайте у батьків, чи задоволені вони роботою вчителів? Переважна більшість відповість – ні. Зробіть про це анонімне опитування у школах, бо якщо буде відкрите, то потім настане час помсти дітям. Зараз учителі, провівши уроки до другої години, чемно розходяться по домівках. Де ж тоді восьмигодинний робочий день? Маю підозру, що нині знання учнів того чи іншого предмета вчителя не переймає, а головне для них – зарплата. Я не рахую грошей у чужих кишенях, але гроші мають бути заслужені. Відповідальних вчителів, як на мене, якихось двадцять відсотків. А відтак і успішних учнів – стільки ж…

І при всьому цьому, вчителі мають і літні канікули, і осінні, і зимові, і весняні… А коли і ходять, то на кілька годин… Веду до того, що зміцнить авторитет вчителя не його зарплата, а старання і важка праця. Прізвища свого не вказує, аби не було помсти на моїх дітях, які ще вчаться в школі.

ЛЮБОМИР. Самбірський район.

Найлегше звинуватити педагогів

Я ЗГІДНА з тим, що цьогорічні рейтинги ЗНО невисокі, але не згідна з тим категоричним тоном, який обрала редакція для висвітлення цієї теми. Чого відразу усі гріхи вішати на вчителя? Я працюю у школі 15 років і з кожним наступним роком відчуваю, що інтерес до науки у дітей падає. Може мій предмет – фізика, не надто популярний, цікавий чи потрібний, але ж це саме стосується і інших. Ми не раз з вчителями говорили на ці теми і доходили до висновку, що як не старайся, дітям відразу закладають, наче код, що наука у цьому житті зайва. Тому здебільшого вишукуємо у класі тих, кому предмет справді цікавий, і працюємо з ними задля власного задоволення. Якщо іншим дітям це не цікаво, то їм хоч кіл на голові теши, нічого не допоможе. Як світ світом, батьки завжди контролювали навчання дітей, або бодай цікавилися. Нині батьки, які самі не конче добре вчилися у школах, не пильнують своє чадо, не перевіряють уроків. А втім, і тих батьків зосталося дуже мало, бо якщо не на заробітках за кордоном, то зайняті заробітками тут, а до шкільної науки і часу бракує, і бажання. Починають дивуватися, коли випускники отримують низький бал на ЗНО і татусі з матусями не знають, куди далі дитя впихнути. Тому, якщо пишете на ці теми, то різносторонньо, бо найлегше звинуватити лише педагогів.

К.Р., Старосамбірський район.

Результати іспиту – не показник майбутньої успішності дитини

ПРОЧИТАВ я у вашій газеті статтю про неабиякі рейтинги учасників ЗНО і стало смішно. Повірте, це оцінювання знань – фількіна грамота, бо насправді не відображає стану справ, і зовсім ніяк не впливає на успішність дитини у майбутньому. Моя донька гідно склала випускні іспити у школі, вчителі її хвалили за рівень знань, але навіть того високого балу, який заслужила, забракло для того, щоб вчитися на державному навчанні. На державному вчилися чиїсь синки-доці та пільговики. Ми викинули в університет шалені гроші, вивчили собі в хаті юристку, а доброї роботи не знайшли. Для достойної роботи і зарплати треба жити у Львові, але знову платити за помешкання? Тому радив би батькам і вчителям не мордувати дітей нікому не потрібною виснажливою наукою, а вчити їх ставати успішними, щоб давали собі раду у житті. Я не буду далеко ходити… Сам у школі вчився на п’ятірки-четвірки, здобув вищу освіту, але мої однокласники нині їздять на джипах і мають власні бізнеси. Живуть краще за відмінників. Діти моєї старшої доньки ходять до школи і я кожного вечора вмішуюся у процес їхньої науки своїми повчаннями – не відбирайте у дітей дитинство, не відбирайте у них час на формули та теореми, суфікси з префіксами, бо це зайве. Тому переконаний у тому, що результати ЗНО нехай нікого не турбують.

ДМИТРО. м.Самбір.

Вас це може зацікавити