Коновальця ще не докінчили, але Промислову

SambirWZ
886
розпочинаємо – просто джерела фінансування різняться
Журналістів запросили на непересічну подію – приїзд у Самбір заступника голови Львівської ОДА Юрія Бучка. Зрештою, він так часто у нас буває, що, здається, не виїжджає… Але ця подія вартує уваги – дорожники розпочинають ремонт багатостраждальної вулиці Промислова, яка у нас має подвійну назву – «об’їздна» з Львівської траси – на Мостиську.

БАГАТО років вона чекала капітального ремонту. Торік темтешні мешканці пожвавилися, бо почалися ремонти ще однієї об’їздної – вулиці Коновальця з виїздом на трасу Самбір-Старий Самбір. Були пікети, було блокування, зрештою, все закінчилося обіцянками влади, що навесні почнуть Промислову. І розпочинають… На імпровізованій нараді з приводу події ми почули про те, що все готове до праці, але бракує дозволу ДАБІ на початок робіт. ДАБІ у нас в Києві і треба їхати просити, хоча так і не второпали, чого це аж столиця має давати дозвіл на початок… Але підслухали: одного разу Інспекція дала дозвіл на якусь трасу аж з… третього разу. Вимахуються, чи що? Проте, будемо оптимістами: за усіх найсприятливіших обставин за тиждень-два майстри візьмуться до роботи. Ну, щоправда, мусить бути і відповідна погода… Мова йде про 4 з «хвостиком» кілометри шляху. Ремонтники можуть подолати його за місяць, а може затягнутися й до літа – вони самі не можуть давати якихось прогнозів.

Для тих, хто любить рахувати мільйони. Очікувана вартість ремонту становила 53 мільйони. Участь у тендерних процедурах брали «Онур» та «Шляховик-Т». Остання підрядна організація виграла торги зі сумою 43 мільйони гривень. Міський бюджет неспроможний оплатити ремонтні роботи, тому залучили кошти з державного дорожнього фонду. І власне тут скажемо вам по секрету, і постарався пан з області Юрій Бучко.

Попри радість від того, що багаторічне очікування ремонту нарешті стає реальністю, нас чекають і певні прикрощі. Ремонтники кажуть, що для якісної та ефективної роботи їм час од часу доведеться повністю перекривати Промислову. А вулиця, виявляється, стратегічна – одна зо одною шурують навантажені фури, здіймаючи, до речі, пилюку. Якщо перекриють, то треба думати, куди і як пускати важкі машини. Через так званий львівський міст не конче безпечно і створюватиметься купа проблем для водіїв на вулицях, не так віддалених від центру. Мер Юрій ГАМАР, керівник СКП «Об’єднане» Євген КВАС обіцяли подумати над проблемою транспортної розв’язки, залучивши правоохоронців.

Ми уже згадували нині про стратегічну вулицю Коновальця. Торік восени майстри дійшли хіба до водоканалу, а далі – зима внесла корективи і там тепер більше ям, ніж рівнини. Зважаючи на цю прикру обставину, водії перестали тішитися цією об’їздною і знову поїхали на центральну частину міста. Юрій Гамар пояснив нам, що восени не могли доробити бодай би з тієї простої причини, що якраз на водоканалі землі міста закінчувалися. Тепер, коли землі разом зі Стрілковицькою сільрадою стали міськими, роботи продовжать. Про вартість та терміни ми уже нічого не розпитували, відчувши, що ратуша і сама переймається цією болячкою так само щиро, як і самбіряни. Заразом ми перепитали у заступника голови ЛОДА Юрія Бучка, що буде з тротуарами на вулиці Коновальця? Почули, що у проєкт ремонту вулиці тротуари не входили, а відтак СКП «Об’єднане» має виготовити окрему документацію на хіднички і попровадити роботи.

До речі, комунальники оголосили про початок ремонту деяких вулиць, на яких після зими з’явилися великі ями. Там сипатимуть гравійну суміш – це тимчасово, поки погода не дозволить грунтовніше попрацювати над ямами. І попросили з розумінням поставитися до таких косметичних ремонтів. Як попросили, так обиватель і виконав: пішли коментарі, мовляв, це не нормально. Люблю таких коментувальників: є ямки – недобре, засипали ямки, наприклад, на вулиці Франка – теж недобре…

Потім уся владна делегація, до якої долучилися і голова РДА Іван ІЛЬЧИШИН та його заступник Василь ВІСЬТАК, поїхали на берег Дністра поблизу «Липок», аби оцінити той стан робіт, який доведеться здолати, аби насипати дамбу. Це теж проблема з «бородою» – місцями Дністер аж надто загрозливо добирається до ліній електропередач та вуличок. Загалом дамба, за нинішніми підрахунками, обійдеться у 90 мільйонів гривень. На рік нинішній з обласного бюджету йде 3 мільйони гривень, а співфінансування міста – 60 відсотків від цієї суми.

За словами керівника «Об’єднаного» Євгена Кваса, розпочнуть працювати з найбільш небезпечної ділянки, поблизу будинків на вул. Набережна, де річка вже забрала городи у людей, і русло найближче змістилося до житлових будинків. Укріплення берега на початковій стадії буде здійснюватися за допомогою габіонів. Ми багато разів писали про небезпеку, яку таїть Дністер у межах Самбора, але те, що побачили, жахнуло. Буквально за сім років, кажуть місцеві мешканці, річка змістила своє русло з-під ралівської дамби і рвучко пішла на місто. Тепер береги падають разом з деревами… До речі, зона відпочинку «Липки», ми звернули увагу, захаращена, наче на міському полігоні. Соціальні мережі уже кажуть, що влада обіцяла відпочинкову зону, нехай прибирає. Є два варіанти: або усі двірники міста – літні, кволі жіночки, підуть збирати зимове сміття після нехлюїв, або волонтери чи якась партія оголосять збірку і наведуть лад. Нам більше імпонує другий варіант…

Господарі міста показали Юрію Бучку і ратушу, яка у нас є архітектурною пам’яткою національного значення. Нагадаємо, виконання робіт з реставрації потребує узгоджень з відповідними органами. Тільки на розробку технічної документації потрібно 1 млн.грн. З цієї суми – 800 тис. виділяють з обласного бюджету, а 200 тис. – з місцевого. Якраз і поговорили владні мужі про обсяги робіт. Як тільки новина потрапила у мережі, окремі діячі вирішили, що мусять бути громадські слухання, бо без громади нічого зачіпати не можна. Якщо слухання будуть, я неодмінно піду, просто цікаво, хто і як з наших активних самбірян розуміється в історії, архітектурі та реставрації. Це, панове, такий обєкт, що ним опікуватимуться на місцеві політики, а фахівці, мабуть, наукового рівня, і не тільки зі Львова. Нічого зайвого, або такого, що зіпсує вигляд будівлі, зробити не дозволять. Зрештою, заклали гроші лише на проєктно-кошторисну документацію і тільки після того, коли її напишуть люди, які в цьому розуміються, можна буде придивлятися, оцінювати, критикувати або схвалювати.

Ще один стратегічний об’єкт Самбора побачив владних гостей – стадіон. Понад рік тривають роботи з реконструкції. Майже завершили виконання внутрішніх робіт у спорудах стадіону. Докінчують монтаж трибун, облаштування огорожі, а попереду ще вимощення бруківки у пішохідних зонах та на місці стоянки транспорту і благоустрій території. Сподіваємося, до початку сезону найкращий стадіон області таки побачить футболістів, а не лише владних інспекторів.

Відрядження у Самбір заступник голови ЛОДА Юрій Бучко закінчив у Садковичах, де теж розпочинають ремонт шляху. І теж стратегічного: Садковичі – Чернихів, який обєднує 10 сіл. Вартість дорожнього задоволення – 52 мільйони гривень і мають прозвітувати про виконані роботи у червні. А от до ще одного шляху на Самбірщині руки майстрам і владі не доходять уже десятиріччями. Може дорога Самбір – Страшевичі через Бережницю і не є надто популярною, але вона є і, якби була гладенькою, то ніхто б її не минав, прокладаючи шлях полями. Наразі заручниками бездоріжжя залишаються мешканці Задністря, Бережниці, Кобла і Страшевич.

Роман ІВАНЧУК.

Вас це може зацікавити

Залишити комментар