«Зайцям» в електричках тісно?

SambirWZ
158

«Зайцям» в електричках тісно?

Час од часу ця тема набуває нового звучання. Мова про наші електрички, які завжди переповнені, бо людям бракує грошей на маршрутки, а особливо під кінець та на початку тижня, коли до цього гурту додаються студенти. Пасажири у нас стали вигадливими: купують квиток, наприклад, на дві-три зупинки, а їдуть чи то у Самбір, чи то у Турку – куди кому треба.

Та попри цю хитрість, до якої саме життя схилило, додають свого і залізничники – не можуть же бездурно транспортувати таку кількість люду, а у касі – мізер. Проблема не нова, але інколи її «транспортують» народним депутатам, мовляв, допоможіть, бо возять нас, наче худобину у товарняках. Була і така неперевірена інформація: господарі залізниці мають у власності маршрутки, отож, щоб студенти на вихідні їхали у їхніх машинах, а не у потягах, скорочують кількість вагонів… Є ще одне міркування від залізничників: існує певна різниця у тому, що тягнуть п’ять вагонів чи вісім, але вона не настільки суттєва, щоб навмисне скорочувати кількість вагонів. Гірше те, що цих вагонів у принципі нема, бо їх в Україні уже десятиліттями ніхто не виготовляє. Якщо їх плюсувати до одного рейсу, то значить, що треба відбирати в іншого. Може і це правда…

У справу вник і народний депутат України Ярослав Дубневич, який писав листи до залізничного начальства, а вже потім поділився власними спостереженнями: «Залізничний маршрут Львів – Сянки: протяжність 160 км, 3 год. 44 хв. – в часовому вимірі, 42 зупинки. Шлях дуже популярний у населення чотирьох районів. Вагони постійно переповнені, але залізниця продовжує їх скорочувати. Чому? Офіційно квитків продається дуже мало і, з погляду керівництва залізниці, попиту не видно. Тому виникає логічне запитання: можливо, вже час запровадити належний облік пасажирів та правильність видачі і оформлення квитків? Ті, хто має право на пільговий проїзд, також мають оформляти квиток безкоштовно чи з частковою оплатою. Пора наводити з цим порядок та збільшувати кількість вагонів, щоб люди в нормальних умовах добиралися до обласного центру та назад додому. Депутатське звернення з відповідними пропозиціями скерував керівництву УЗ по напрямку пасажирських перевезень та сервісу, надіюсь на швидке реагування, бо з настанням холодів ситуація буде тільки погіршуватися».

Про «зайців» в електричках ми уже згадували, а от як бути з їхніми хитрощами, ще не придумали. Знаєте, якось не зовсім логічно виходить: одні платять сповна, а інші – ні. Порядок і справді треба наводити. Хоча, міркуємо собі, від того, що пишемо ці рядки, совісті чи щедрості у пасажирів не додасться – факт. Але те, що переповнені тамбури – це катастрофа. Моя знайома приймала у себе троюрідного брата з Польщі, а потім поскаржилася нам: поляк був у шоці, знимкував вагони і тамбури, знімав на відео і обіцяв своїм землякам показувати, наче щось напрочуд екзотичне.

…У нас, признатися, виникло інше питання. Якщо вже електровоз тягне п’ять вагонів, та пришпиліть йому ще три, щоб людей не мордувати. Логічно, чи не так? Але то тільки нам так здається, а фахівці пояснили інакше: на більше вагонів йде більше світла, а воно постійно зростає у ціні. Якщо люди надалі будуть «зайцювати», то скоро і тих вагонів може не стати.

Роман ПОГОНИЧ.

Вас це може зацікавити

Залишити комментар