Самбір стає непридатним для проїзду та паркування

SambirWZ
519
Минулого тижня, коли подорожував в автівці знайомого, то з боку вулиці Шевченка у Самборі попросив під’їхати поближче до органного залу, бо поспішав. Водій чемно виконав мою волю та ліпше б я пішки туди дійшов – ми безнадійно застрягли біля АТБ. Навіть не знаю, на скільки часу, бо, перепросивши його, хутенько покинув салон. Але ще коли ми сиділи у трепетному очікуванні, що щось «розсмокчеться», шофер попросив написати про культуру паркування та їзди у місті.

РОЗПОЧНУ з того, що у людей значно зросла кількість домашніх автівок. Якщо колись машина була «атрибутом» багатих, то нині, поїздивши по закордонню, народ накупив собі різного калібру багато транспорту. І їздять – навіть вартість пального їх не надто лякає. Їздять і старі шофери, які знаються на правилах, катаються і молодики, які навчилися їздити, але правила та культура поведінки їх не надто переймають… Кількість машин зростає ще й з тієї банальної причини, що громадський транспорт стає не надто надійним – не у всі села за графіком їздить, і дорогим. Тому й селяни масово купують «колеса».

Самбір завжди був таким собі насиченим місцем, бо розташувався на перетині основних шляхів, як от Дрогобич-Мостиська та Львів-Турка і нас не об’їхати. Для таких подорожувальників ще у минулому столітті придумали дві об’їзні дороги – теперішні Промислова та Коновальця. Але першу тільки навесні мають задіювати до ремонту, а другу восени так і не докінчили, тому нині їхати повз водоканал – катастрофа! Шалений потік на центральну частину міста не припиняється… Ще один проєкт, про який щойно говорять – з боку Ралівки, переїхавши міст, повертати направо у бік нафторозвідки та вулиці Клинівка з виїздом біля податкової. Якби там була нормальна дорога, то можна було б розвантажити вулицю Івана Франка.

Коли на нас випав великий сніг, а у той день була сесія Самбірської міської ради, водії знахабніли до того, що почали паркуватися уже напроти пам’ятника Матері-Україні. Директорові СКП «Об’єднане» Євгену КВАСУ довелося викликати наряд поліції, але порозганяли зі серця міста відчайдушних шоферів, котрі скористалися тим, що снігові намети зрівняли дорогу з тротуаром, було непросто. Наш репортер спостерігав за розгоном і у більшості водії казали, що ніде поставити машину. Поставити справді ніде, враховуючи і той факт, що приїжджають спецмашини до банків, відпочивальники в готель і ті підприємці, які працюють в центрі. Є ще одна особливість Самбора – кожен хоче під’їхати під самі двері того закладу, де працює, чи куди просто треба. Пішки ходити на недалекі відстані – бити по власних ґонорах. Мешканець Ралівки Микола М. розповів нам під цю тему, що одного разу мав добратися у Львові до Оперного театру, але, покружлявши довкола мети, знайшов місце паркування хіба біля цирку. Звідти йшов пішки… Через перевантаження транспортом у Львові дехто з наших уже навчився доїжджати власним авто до АС «Західної», а там просто сідати на маршрутки і їхати у заданому напрямку. Кажуть, що так зручніше і навіть швидше…

Але давайте будемо радитися спільно, що робити в Самборі? Якраз про те місце, де я застряг біля АТБ, говорив з самбірянином, який наближений до чиновників ратуші. Зізнався, що про цю проблему говорили недавно чиновники і, мабуть, доведеться робити односторонній рух біля так званого «Будинку Мандюка». Одна вітка піде від медколеджу, попри АТБ до органного залу. Інша одностороння – від банку «Аваль» і навпростець до вулиці Валової попри старі туалети. Якщо враховувати, що там здебільшого паркуються по обидва боки вузьких вуличок, то односторонній рух мав би поліпшити ситуацію. Хоча знавці справи і досі дивуються, що, коли відкривали супермаркет, не подумали про покупців-водіїв і тепер там справжній транспортний колапс… На вулиці Торговій невдовзі постануть ще два супермаркети і не знати, чи біля них будуть місця для паркування, багато місць, бо нині люди навчилися затарюватися в багажники…

Паркування у два ряди – це прикра традиція. Від ринку у бік Десятої школи роз’їхатися машинам дуже непросто. Особливо помітно це було у часі снігопаду, коли біля тротуарів ще були гори снігу. Тим, які їхали, щоб розминутися, слід було знайти собі якусь «пазуху» поміж припаркованими. Місце для паркування біля магазину «Наталі» ситуації, на жаль, не рятує.

З приводу шкіл. Вранці біля СШ №1, гімназії, СШ №8, СШ №7 стовпотворіння автівок, бо батьки вважають за честь привозити свою дітвору під двері закладу. Татусі сидять в автівках, бо матусі ведуть за руку своє чадо на подвір’я. Але хіба то діло? Хіба колись дітей возили до школи? Йшли пішки і це була своєрідна фіззарядка. Зараз їх привозять-відвозять, а потім діти просто сидять у школах без навантаження і вдома – біля комп’ютерів. Ну, і хто з таких нездорових лінтюхів потім виросте?

Колись біля ринку, де кучкується найбільше водіїв-покупців-продавців, планували місця для паркування, але перемогли торгові ряди. Видно, попит на них був більшим… Тепер через збільшення кількості транспорту, глибоко сумніваємося у тому, що ці квадратні метри до кінця рятували б ситуацію. Директор ТзОВ «Ринок-Сервіс» Іван ДЕНЬКОВИЧ розповів нам, що місця для паркування є з боку вулиці Водної. Раніше там була торговиця, тепер торговельні місця звільняються. Ближче до весни розміри цієї стоянки планують ще збільшити, бо торгові ятки порожніють… Є міркування, що треба творити у Самборі платні паркувальні місця – ідея далеко не нова, але чи приживеться у місті, бо досвід показує, що у Львові наші платять, а в себе не хочуть. Не хочеш платити – шукай місце де хочеш, або не їдь у «густі» місця на машині… Знавці кажуть, що популярним місцем стоянки може стати територія позаду «Літа» ближче до вулиці Річної. Але водії чомусь нехтують цим місцем. Інші нам твердять, що треба відкрити місця для паркування напроти будівлі колишнього університету, яка дарма простоює…  Серйозною проблемою, як нам розповіли, залишається те, що власники автівок не мають своїх гаражів, тому залишають їх ночувати на вулицях та тротуарах біля своїх будинків. І це також затори…

На тему паркувань розмірковував і наш репортер Юрій БАРНА, зазначивши, що питання складне, але його треба виносити на сесію міської ради і рятувати ситуацію… Обиватель у справі заторів та паркувань почне традиційно звинувачувати владу. Може й так, але давайте над проблемою подумаємо усі і допоможемо тій же владі новими ідеями. Пишіть… Можна було б розшири паркувальні місця біля лікарні, де машинам ніде зупинитися, за рахунок території старого лікарняного саду. Юрій Барна дорікає підприємцям, які зводять маркети, тим, що не думають про місця паркування, які можна було б облаштувати, наприклад, на першому поверсі. Здавалося, ніби є якась мінімальна стоянка напроти торгового комплексу «Макс», але частину території віддали під торгівлю лахами і розвернутися у цих місцях неможливо. Пасувало би і поліції частіше звертати увагу на порушення правил паркування, особливо в мікрорайоні ринку – якби постійно штрафували всіх поспіль, то люди навчилися б не паркуватися там, де не можна.

До речі, минулого тижня в соціальних мережах якийсь пан зняв на відео, як поліція зробила йому зауваження, бо зупинився на вулиці Валовій біля тротуару зі штучними квітами. Чоловік, поставивши машину на аварійку, доводив, що він лише на дві хвилини… У нас так є – кожен на дві хвилинки… У суботу вранці ми помітили, як двоє поліцейських пильнували паркування на вулиці Шпитальній: від лікарні і далі в бік ринку.

Цікаві міркування з цього приводу висловив депутат міськради Юрій ЛЕШКОВИЧ, який, до речі, вивчився колись у Київському автодорожному інституті на інженера з організації дорожнього руху. Каже, що з проблемою перенасичення транспортом та паркуванням Європа стикнулася уже давно. І нам так само, як там, уже треба будувати багатоповерхові або підземні автостоянки. Іншого виходу нема. Якщо поліція буде карати штрафами нехлюйних водіїв, то це викличе хіба озлобленість, а правоохоронці так і не зможуть відповісти шоферам на запитання: а де ж машину залишати?

А ТИМ ЧАСОМ… В одному з населених пунктів Стрийщини близько 19.10 перехожий зробив потерпілому, 31-річному місцевому мешканцю, зауваження щодо того, як той припаркував свій автомобіль. Між чоловіками зав’язалась словесна перепалка, що переросла у бійку, під час якої пішохід завдав водію кількох ударів ножем та втік. В подальшому медики діагностували у пораненого різані рани обличчя, руки, ноги та проникаюче поранення в ділянці живота… Якщо у Самборі дійде до такого, то дуже багато люду ходитиме з пораненими обличчями.

Роман ІВАНЧУК.

Вас це може зацікавити

Залишити комментар