Нижанковичі ображають?

SambirWZ
253

Нижанковичі  ображають?

У рейтингах спроможності ОТГ наші райони виглядають не найкраще, а у майбутнє навіть важко зазирати

Ми на порозі створення ОТГ, а тому аналіз діяльності тих, які уже є, не може бути нецікавим. Минулого тижня Департамент фінансів Львівської ОДА опублікував рейтинг найзаможніших громад Львівщини за 5 місяців року. Аби заінтригувати вас, скажемо відразу: Нижанковичі вимагають спростувань…

ЖОДНА ОТГ на Самбірщині та Старосамбірщині не увійшла у п’ятірку найзаможніших. Про видатки, а саме про співвідношення обсягу видатків загального фонду до кількості мешканців відповідної ОТГ. Показник в абсолютних величинах суттєво різниться між територіями – від 682,7 гривень на одного мешканця у Нижанковицькій ОТГ до 6853,7 гривень на одного мешканця у Славській ОТГ. Середній по ОТГ – 2553 грн.

«Ціна» апарату управління ОТГ для кожного жителя відповідної громади доволі диференційована. Так, наприклад у Нижанковицькій ОТГ вона є найнижчою 107,3 гривні на мешканця і найвищою є в Солонківській і Волицькій – 1094 і 1050 відповідно. На жаль, у бюджетах 6 громад ще не повністю ліквідували дефіцит, і ця ситуація залишається складною попри зменшення на 52 відсотки частки дефіциту з початку року. Так, дефіцит до місячного фонду оплати праці в бюджетах Новоміської ОТГ – 148,9 відсотка, Нижанковицької – 124,9 відсотка, Вільшаницької – 25,7 відсотка… У загальному рейтингу по усіх показниках серед переможців лише Дублянська ОТГ і то на восьмому місці. Аутсайдерами залишилися (а тут наших багато!) Воле-Баранецька, Міженецька, Луківська, Чукв’янська, Воютицька, Вільшаницька, Новоміська і Бабинська ОТГ.

Тепер про обіцяну на початку інтригу – Нижанковичі. Громада розповсюдила своє бачення цієї ситуації. «Найголовніше, на що хочеться звернути увагу Департаменту фінансів ЛОДА, то на чисельність населення Нижанковицької ОТГ, яка складає 2501 особу, а не 8400, як зазначено в таблиці, опублікованій Департаментом фінансів. А відтак, всі дані, зазначені в цій таблиці,  є недостовірними! Податки і збори на 1 мешканця (без трансфертів): 788 грн (а не 230,3). Видатки загального фонду – 2769,7 (а не 682,7). Капітальні видатки: 3529 грн (а не 1050). Частка видатків заробітної плати у видатках загального фонду з бюджету ОТГ – 83,3 відсотка (а не 94,7). З огляду на це вимагаємо у Департаменту фінансів ЛОДА переглянути цей «рейтинг» та спростувати недостовірну інформацію щодо Нижанковицької ОТГ.

На сьогодні, йдеться далі в повідомленні з Нижанкович, у нас справді є недовиконання бюджету, але на це є певні причини, зокрема «коронавірусні» закони уряду, відповідно до яких були скасовані деякі податки за березень 2020 року. Відтак за нашими попередніми підрахунками, бюджет громади тільки за березень недоотримав майже 100 тисяч гривень. Це є форс-мажорні обставини, які не могли бути передбачені нами при формуванні бюджету громади. Але на фоні бюджетного дефіциту в державі (понад 300 млрд. гривень) ця цифра є незначною. Щодо дефіциту фонду оплати праці. Простими словами, це цифра, якої нам буде бракувати для оплати заробітної плати вчителям на кінець року, тобто освітньої субвенції. Станом на 19 червня, дефіцит коштів на заробітну плату вчителям складає 1 084 100 грн. З цього питання ще в березні ми надіслали відповідні листи з мотивуючим проханням переглянути обсяг освітньої субвенції до Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України та Департаменту фінансів Львівської облдержадміністрації. Жодної відповіді від центральних органів виконавчої влади ми не отримали. Знову ж таки, якщо говорити простими словами, то освітню субвенцію для селища Нижанковичі рахують за принципом як і для міста Мостиська.

Проте, не дивлячись на ці «намальовані» цифри, на певні труднощі, що виникли перед нашою громадою (з незалежних від нас причин), нам виділили 27 місце у рейтингу, а насправді воно значно вище. Вважаємо, що наведення негативних прикладів в повідомленні до рейтингу саме по Нижанковицькій ОТГ є інформаційними маніпуляціями та недолугим намаганням Львівської ОДА виправдати свої дії стосовно невключення Нижанковицької ОТГ до Перспективного плану області. Водночас громади, що зайняли гірші позиції в «рейтингу», до Перспективного плану області включені. Як таке може бути – питання риторичне…»

Вставимо і свої «п’ять копійок». Ми вже мали щось подібне минулого року, коли так само з посиланням на львівських чиновників писали про рейтинги громад. Нижанковичі потім просили нас надрукувати і їхнє тлумачення – приблизно таке ж. Якщо це та ситуація, коли наступаємо знову на ті ж граблі, то чому хтось із відповідальних посадовців Нижанкович не привезе в Департамент правильну кількість населення. Щодо карантину, який зіпсував фінансову картину, то такий же карантин був у всій області. Тому це не вважаємо серйозним аргументом, але міркування про те, що хтось навмисне принижує громаду, гадаємо собі, мають право на життя. Насправді, Нижанковицька ОТГ дуже боролася за свою самостійність, голова громади Володимир Смолінський навіть розповідав нам, що готовий подавати в суд на ЛОДА, яка відправила в Київ Перспективний план без Нижанкович… Певна річ, якщо користуватися даними Департаменту, то пускати цю ОТГ у вільне плавання не резонно. Якщо ж у Смолінського вважають, що триває маніпуляція цифрами, то направду виходить несправедливо. І ще одне. Треба відати належне нашим чиновникам, які не побоялися вимагати спростувань у найвищої влади Львівщини. Чи спростують, побачимо.

І нарешті. Повторимо те, що казали раніше уже не раз. Децентралізація неминуча, межі ОТГ відміряні, вибори призначені на жовтень. Людоньки, хоч виберіть тих лідерів, з якими вам не страшно буде йти в майбутнє. Передвиборчі амбіції сільських родинних кланів – то потужна річ, але одна справа – виграти вибори, а зовсім інша – жити потім…

Роман ІВАНЧУК.

Вас це може зацікавити