Дорога Львів-Самбір почне сипатися уже навесні

SambirWZ
223

Дорога Львів-Самбір почне сипатися уже навесні

Щоб викінчити розпочате, треба мільйони гривень, але чи знайде їх нинішня влада, якщо бракуватиме грошей на зарплати медикам та вчителям.

Пам’ятаєте той благодатний час, коли ремонтники взялися лагодити шлях зі Львова до Старого Самбора і далі у гори? Це справді було дуже радісно, бо дорога поважного значення, а роками сипалася, бо косметичні ремонти нічого не давали… До праці взялася відома турецька фірма «Онур». У Самборі за цукровим заводом (колишнім) облаштовувала свою базу, а у владних коридорах міста і району сперечалися, на чиїй землі вона буде стояти, аби платила податки в ту чи іншу казну…

Голова Львівської ОДА Олег Синютка (тепер колишній) збирав на трасі журналістів з цілої області і розповідав, як мужньо бореться влада з бездоріжжям. Міський голова Самбора Юрій Гамар і досі переконаний, що хлібокомбінат (тепер колишній) перестав пекти хліб, бо є добра траса зі Львова до Самбора і випечений в обласному центрі хліб приїжджає доброю дорогою ще теплим. Туристичні оператори почали прицінюватися до наших туристих принад, бо доброю дорогою можна возити подорожувальників у гори. Прикордонники тішилися тим, що оживе потужніше «Смільниця», адже львів’яни поїдуть до них, а не на «Шегині»… Але найцікавіше було спостерігати, як сильні світу цього переконували один одного у тому, що саме вони, а не хтось там інший, долучилися до того, що держава виділила кошти на ремонт стратегічного шляху…

Перший шар асфальту був настільки рівним, що можна було яйця по ньому котити і не потовкти. Регіон при трасі завмер в очікуванні другого шару – так має бути за технологією, аби дорога була вічною. І той другий рятівний шар навіть почали стелити з боку Львова, але раптом все зупинилося – то грошей забракло, то ремонтники перейшли на інші об’єкти, то зимонька вкотре настала… Страшно стало, коли на жовту (тимчасову) розмітку майстри почали малювати білу – остаточну… Люди, які розуміються на дорогах, авторитетно ствердили: другого шару асфальту уже не буде. Була нагода у тому часі поспілкуватися з Олегом Синюткою, коли він ще був губернатором, мовляв, зверніть увагу на новітню розмітку. Якщо не буде другого настилу асфальту, то перший, створений за купу мільйонів, ось-ось посиплеться. Це питання адресував йому «Високий Замок»… Олег Михайлович показав на обличчі і на словах стурбованість. Однак, це був уже той час, коли попередня владна каденція минала, а губернатор ось-ось мав стати колишнім.

Чи не головна причина того, що «Онур» не продовжив роботи, у тому, що замовники заборгували йому великі суми грошей. В нас так є: спочатку гроші обіцяють, потім розводять руками, потім майстри розуміють, що їх розводять, і об’єкт може перетворитися у сумний довгобуд. Як у цьому випадку… Будете їхати трасою, зверніть увагу, що найгірші прогнози – дорога посиплеться, починають збуватися. Уже зараз місцями на покритті з’явилися прожилки і завдяки дощам-снігам уже навесні там посипляться спочатку маленькі, а потім і великі ямки. Мабуть, це саме побачив і голова бюджетної комісії обласної ради Олег Домчак, який щодня добирається до роботи у Львів зі Самбора. І зробив серйозну заяву: на ремонт дороги Львів – Самбір потрібно ще 697 мільйонів гривень. Цю цифру він озвучив під час засідання сесії Львівської обласної ради. Дорога активно експлуатується важким транспортом, ускладнює ситуацію і те, що незабаром вступить у свої права зима. Відтак з ремонтом зволікати не можна.

Натомість, у пресслужбі «Служби автомобільних доріг у Львівській області» розповіли, що роботи виконували у 2017-му році у межах виділеного фінансування. Там проклали основу, нижній шар, а верхній шар проклали лише на шести кілометрах, інша ділянка потребує верхнього шару. Для того, щоб влаштувати верхній, потрібно 251 мільйон гривень. Крім того, щоб облаштувати узбіччя, розмітки, автобусні зупинки, тротуари, потрібно ще 446 мільйонів. Нагадаємо, протяжність дороги Львів – Самбір – Ужгород становить 144,8 км, а ділянка Львів – Самбір – 62,7 км, з яких на 56,6 кілометра потрібно прокласти верхній шар асфальтобетонного дорожнього покриття, кажуть дорожники. А нам не важко підрахувати, що такої убивчої кількості мільйонів за нинішньої влади, радше всього, ніхто шукати не буде. Як твердять місцеві аналітики, які встигли вивчити проєкт Держбюджету на наступний рік, бракуватиме грошей навіть на зарплати бюджетникам, а ремонти доріг десь на надцятому місці.

 

Роман ІВАНЧУК.

Вас це може зацікавити