Колія, яку починали відновлювати ще за Бонка

SambirWZ
512
Ми пишемо про цей поїзд приблизно раз у році і мріємо… Раз – це точно, коли поляки на Миколая нам дрезиною солодощі везуть і дуже цим тішаться… Минулого тижня з’явилася знову новина і ми, підпорядковуючись власній традиції, знову пишемо, щоб мріяти…

Ця європейська колія вже була раніше. Проте зараз вона частково зруйнована, хоча збереглися насипи та опори, інформує «Еспресо.Захід». Точніше було б сказати, що вона не зруйнована, а розкрадена, але на мові дипломатії так не пасує казати.
Отож, на Львівщині розпочали відновлювати українську частину міжнародного транскордонного залізничного сполучення Загуж (Польща) – Хирів (Україна) з продовженням маршруту в напрямку Нижанковичі (Україна) – Перемишль (Польща). Творці проєкту кажуть, що відновлення цієї лінії покращить транскордонне сполучення. Європейська колія на цій території вже була раніше й функціонувала до 2010 року…
Роботу над створенням залізничного сполучення розпочав Західноукраїнський ресурсний центр за сприяння Міжнародного фонду «Відродження». Напрацювання представлять влітку 2021 року. Вже створили робочу групу у складі понад 20 осіб. Крім представників проєкту, в неї входять представники Офісу підтримки реформ, Кабінету міністрів України, радниця віце-прем’єра з європейської та євроатлантичної інтеграції, а також працівники освітніх закладів, митної служби та Укрзалізниці. Відбулося п’ять зустрічей робочої групи, які проходили в онлайн-режимі.
Керівник проєкту Дмитро ЯКИМЕЦЬ розповідає, що є необхідність відновлення сполучення: «Згідно з Білою книгою транспорту ЄС, залізничний транспорт є одним з пріоритетів розвитку транспортного комплексу, адже він є одним із найбільш безпечних та екологічних». У інших керівних документах, зокрема у стратегії розвитку транспорту ЄС, заклали окремим пунктом розвиток регіональних залізниць. Відновлення залізничного міжнародного руху саме цією лінією дозволить замкнути Бещадське кільце, за допомогою якого польська залізниця об’єднається від Перемишля до Устрик Дольних. Це сприятиме розвитку туризму. Крім того, збільшить транспортну транзитну спроможність з боку України, де з’явиться можливість європейською колією зустрічати польських туристів у Хирові, Добромилі, Нижанковичах, а також продовжити маршрут далі до Самбора і Дрогобича та подальшого сполучення з українськими курортами у Трускавці, Моршині».
Ось такі плани, а як воно буде насправді, побачимо. Зрештою, про ці наміри ми писали уже багато років тому, ще тоді, коли головою ради та адміністрації був на Старосамбірщині Орест БОНК. І Ореста Едуардовича при владі уже давно нема, і колія невідомо коли буде… Зрештою, говорити нині про міжнародне залізничне сполучення у той час, коли більше року тому закрили діючу «Смільницю» і досі не можуть її відкрити, якось смішно…

Роман ІВАНЧУК. 

Вас це може зацікавити

Залишити комментар